2. Digit.fotoaparát

Výborným dokumentárnym prostriedkom našej práce je digitálny fotoaparát. Zachytáva jej výsledky, umožňuje ich prezentáciu a vytvorené fotografie nám postupne vytvoria bohatú obrazovú galériu, ktorú môžeme ďalej využívať.

Digitálny fotoaparát má v školskej praxi oproti klasickému fotoaparátu celý rad výhod, predovšetkým to, že fotky sú hneď vytvorené, odpadávajú náklady a čas na výrobu fotografií, môžeme ich uložiť do počítača a ďalej ich upravovať.

Digitálny fotoaparát už mnohé školy získali cez rôzne projekty. Ak nemáme k nemu prístup, v krajnom prípade si môžeme vypomôcť aj mobilnými telefónmi so zabudovaným digitálnym fotoaparátom.

Pre vytváranie obrázkov pre našu tému sme k vybraným citátom z Biblie kreovali statické obrazy, pri ktorých žiaci mali vystihnúť a naznačiť svojim postojom, výrazom i oblečením ich hlavnú myšlienku. Časti odevov si žiaci priniesli z domu (pre navodenie dobovej atmosféry) alebo využili to, čo mali na sebe. Vhodné interiéry nám poskytol areál školy. Tieto statické obrazy sme potom vyfotografovali. Vznikli tak fotografie, ktoré sme doplnili príslušným textom z Biblie.

Príkladom je obraz prvého hriechu Adama a Evy

„A žena videla, že strom je na jedenie chutný, na pohľad krásny,… nuž vzala z jeho ovocia
a jedla, dala aj svojmu mužovi a on tiež jedol.“  (Gn 3,6)

alebo udalosť zo života Abraháma a jeho ženy Sáry, keď mu Boží poslovia oznámili narodenie syna

„Pán povedal Abrahámovi: O rok v tomto čase tvoja žena Sára bude mať už syna. … Sára načúvala pri vchode do stanu … a sama v sebe sa zasmiala (nad týmito slovami)… “ (Gn 18,10-15)


Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s

%d bloggers like this: