2.3. Evanjeliá

Kľúčové pojmy pri tejto téme sú Sväté písmo, Nový zákon, Evanjelium podľa Matúša, Marka, Lukáša a Jána

Ciele vyučovacej hodiny:
Kognitívny:     Orientovať sa v Novom zákone
Vysvetliť význam slova evanjelium.
Pomenovať 4 evanjelistov a priradiť k nim daný symbol.
Psychomotorický:   Vytvoriť erb charakterizujúci jednotlivé evanjeliá.

Predstavenie štyroch evanjelií je spojené s vysvetlením toho, čo opisujú, aké sú medzi nimi rozdiely, aký majú obsah a tiež s vysvetlením symbolov, ktoré sú priradené jednotlivým evanjelistom.
Vyučovací predmet Náboženstvo formuje v človeku náboženské myslenie, svedomie, náboženské vyznanie a osobnú vieru ako osobný prejav náboženského myslenia a integrálnej súčasti identity človeka. Prejavom náboženského života je bohatá symbolika, ktorá sa prejavuje tak v liturgickom slávení, ako aj v sakrálnom umení.

Výučba preto smeruje k rozvíjaniu kultúrnej kompetencie, aby žiaci mohli:

  • prejavovať pozitívny postoj k umeleckým dielam, rozvíjať zmysel pre kultúru
  • rozvíjať vzťah k sakrálnemu umeniu.

K naplneniu týchto cieľov som využil skutočnosť, že školu navštevujú aj žiaci z okolitých obcí, patria tak do rôznych farností a navštevujú rôzne chrámy. Žiakov som preto požiadal, aby si všímali symboliku výzdoby v chrámoch vo farnostiach, v ktorých žijú a ak sa v nich nachádzajú znázornené symboly evanjelistov, aby ich odfotili a vytvorili krátku prezentáciu v PowerPointe. Ak uvedené symboly sa v „ich“ kostoloch  nenachádzajú,  mali si ich vyhľadať do prezentácie na internete…


Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s

%d bloggers like this: