Podarený rozhovor


V Katolíckych novinách 1/2011 ma zaujal príspevok Martina Kramaru, v ktorom okrem iného, opisuje svoj zážitok…

Ako tak stojím v rade pri pokladnici, postaví sa vedľa mňa dievčina. “Ahoj,” hovori.”Ahoj,” odpovedám automaticky a stretnú sa nám pohľady. Odkiaľ  ju  poznám? preblesne mi mysľou. “Ako sa máš?” Pýta sa. “No, dobre, ďakujem, ” vravím trochu v pomykove. Usmievam sa a lovím v pamäti, kde som ju videl. “Čo nové?” pokračuje a prehrabáva košík. “Nič extra, všetko po starom;” snažím sa získať čas, lebo naozaj neviem: je to bývala spolužiačka, alebo ma videla na nejakej svätej omši, krste či pohrebe…? “Pôjdeme v sobotu do kina?” pokračuje a mne je vzápätí jasné, že niečo nesedí. “Prepáčte, ale odkiaľ sa poznáme?” mením spôsob reči i tón hlasu. “Nepoznáme sa a dajte mi pokoj, prosím vás!” zakontruje a ukáže mi druhú stranu tváre, ktorú som doteraz nevidel. “Ja telefonujem!” Pohľad na jej bezdrôtové slúchadlo a moje červené líca vyvolávajú pobavený úsmev na tvárach okolostojacich…

Máme teda ponaučenie (tak ako nám to rodičia v detstve často prízvukovali), aby sme sa  sa nerozprávali s cudzími ľuďmi”…🙂


One response to “Podarený rozhovor

Pridaj komentár

